Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2012

Η ανάπτυξη του παιδιού 2-3 ετών




Σταθμοί στην πνευματική ανάπτυξη και στην ανάπτυξη της ομιλίας
§  Μπορεί να ακολουθήσει απλές οδηγίες που αποτελούνται από δυο-τρία στοιχεία.
§  Αναγνωρίζει σχεδόν όλα τα κοινά αντικείμενα και τις εικόνες.
§  Καταλαβαίνει τις περισσότερες προτάσεις.
§  Αντιλαμβάνεται τις σχέσεις των πραγμάτων μέσα στο χώρο (πάνω, κάτω, μέσα).
§  Φτιάχνει προτάσεις από τέσσερις - πέντε λέξεις.
§  Μπορεί να πει το όνομα, την ηλικία και το φύλο του.
§  Χρησιμοποιεί αντωνυμίες (εγώ, εσύ, εμείς, αυτοί) και τον πληθυντικό ορισμένων λέξεων (μπάλες, γάτες κλπ.).
§  Οι τρίτοι καταλαβαίνουν τις περισσότερες λέξεις που λέει.
§  Μπορεί να μετρά μέχρι το τρία.
§  Μιλάει πολύ.
§  Κάνει ερωτήσεις.
§  Θέτει σε λειτουργία μηχανικά παιχνίδια.
§  Κάνει παιχνίδια προσποίησης (όπου υποδύεται πραγματικές καταστάσεις και εμπειρίες του) με κούκλες, ζωάκια και ανθρώπους..
§  Ταξινομεί αντικείμενα με βάση το σχήμα και το χρώμα τους.
§  Φτιάχνει παζλ τριών ή τεσσάρων κομματιών.
§  Αντιλαμβάνεται την έννοια του "δύο".
Σταθμοί στην κινητική ανάπτυξη
§  Σκαρφαλώνει άνετα.
§  Ανεβοκατεβαίνει σκάλες εναλλάσσοντας τα πόδια.
§  Χοροπηδάει στην ίδια θέση με τα δύο πόδια.
§  Κλωτσάει μια μπάλα.
§  Κάνει ποδήλατο με τρεις ρόδες.
§  Σκύβει το σώμα προς τα εμπρός χωρίς να πέφτει.
§  Στέκεται στο ένα πόδι για 1".
§  Τρέχει γρήγορα.
§  Πετάει και πιάνει μπάλες ή άλλα αντικείμενα.
§  Μπορεί να ντυθεί μέχρι ενός σημείου μόνο του.

Σταθμοί στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των χεριών και των δακτύλων
§  Τρώει με κουτάλι και πηρούνι.
§  Κάνει οριζόντιες, κάθετες ακι κυκλικές γραμμές με το μολύβι.
§  Γυρίζει τις σελίδες του βιβλίου μία-μία.
§  Φτιάχνει πύργους με περισσότερους από έξι κύβους.
§  Κρατάει το μολύβι για να γράψει.
§  Βιδώνει και ξεβιδώνει καπάκια βάζων ή βίδες και μπορεί να ανοίγει πόρτες και παράθυρα.
§  Γυρίζει περιστρεφόμενα χερούλια.

Σταθμοί στην κοινωνική ανάπτυξη
§  Μιμείται ενηλίκους και άλλα παιδιά.
§  Αυθόρμητα εκδηλώνει στοργή για συμπαίκτες του που γνωρίζει.
§  Μπορεί να εναλλάσσει σειρά με το συμπαίκτη του πάνω στο παιχνίδι.
§  Αντιλαμβάνεται τις έννοιες "δικό μου", "δικό του/της".

Σταθμοί στην συναισθηματική ανάπτυξη
§  Εκδηλώνει ανοιχτά την τρυφερότητά του.
§  Εκφράζει ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων.
§  Αποχωρίζεται τους γονείς του με ευκολία.
§  Αντιστέκεται σε μεγάλες αλλαγές της καθημερινής του ρουτίνας.     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου