Σταθμοί στην πνευματική
ανάπτυξη και στην ανάπτυξη της ομιλίας
§ Μπορεί να ακολουθήσει απλές οδηγίες που αποτελούνται από
δυο-τρία στοιχεία.
§ Αναγνωρίζει σχεδόν όλα τα κοινά αντικείμενα και τις
εικόνες.
§ Καταλαβαίνει τις περισσότερες προτάσεις.
§ Αντιλαμβάνεται τις σχέσεις των πραγμάτων μέσα στο χώρο
(πάνω, κάτω, μέσα).
§ Φτιάχνει προτάσεις από τέσσερις - πέντε λέξεις.
§ Μπορεί να πει το όνομα, την ηλικία και το φύλο του.
§ Χρησιμοποιεί αντωνυμίες (εγώ, εσύ, εμείς, αυτοί) και τον
πληθυντικό ορισμένων λέξεων (μπάλες, γάτες κλπ.).
§ Οι τρίτοι καταλαβαίνουν τις περισσότερες λέξεις που λέει.
§ Μπορεί να μετρά μέχρι το τρία.
§ Μιλάει πολύ.
§ Κάνει ερωτήσεις.
§ Θέτει σε λειτουργία μηχανικά παιχνίδια.
§ Κάνει παιχνίδια προσποίησης (όπου υποδύεται πραγματικές
καταστάσεις και εμπειρίες του) με κούκλες, ζωάκια και ανθρώπους..
§ Ταξινομεί αντικείμενα με βάση το σχήμα και το χρώμα τους.
§ Φτιάχνει παζλ τριών ή τεσσάρων κομματιών.
§ Αντιλαμβάνεται την έννοια του "δύο".
Σταθμοί στην κινητική
ανάπτυξη
§ Σκαρφαλώνει άνετα.
§ Ανεβοκατεβαίνει σκάλες εναλλάσσοντας τα πόδια.
§ Χοροπηδάει στην ίδια θέση με τα δύο πόδια.
§ Κλωτσάει μια μπάλα.
§ Κάνει ποδήλατο με τρεις ρόδες.
§ Σκύβει το σώμα προς τα εμπρός χωρίς να πέφτει.
§ Στέκεται στο ένα πόδι για 1".
§ Τρέχει γρήγορα.
§ Πετάει και πιάνει μπάλες ή άλλα αντικείμενα.
§ Μπορεί να ντυθεί μέχρι ενός σημείου μόνο του.
Σταθμοί στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των χεριών και των δακτύλων
§ Τρώει με κουτάλι και πηρούνι.
§ Κάνει οριζόντιες, κάθετες ακι κυκλικές γραμμές με το
μολύβι.
§ Γυρίζει τις σελίδες του βιβλίου μία-μία.
§ Φτιάχνει πύργους με περισσότερους από έξι κύβους.
§ Κρατάει το μολύβι για να γράψει.
§ Βιδώνει και ξεβιδώνει καπάκια βάζων ή βίδες και μπορεί να
ανοίγει πόρτες και παράθυρα.
§ Γυρίζει περιστρεφόμενα χερούλια.
Σταθμοί στην κοινωνική ανάπτυξη
§ Μιμείται ενηλίκους και άλλα παιδιά.
§ Αυθόρμητα εκδηλώνει στοργή για συμπαίκτες του που γνωρίζει.
§ Μπορεί να εναλλάσσει σειρά με το συμπαίκτη του πάνω στο
παιχνίδι.
§ Αντιλαμβάνεται τις έννοιες "δικό μου", "δικό
του/της".
Σταθμοί στην συναισθηματική ανάπτυξη
§ Εκδηλώνει ανοιχτά την τρυφερότητά του.
§ Εκφράζει ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων.
§ Αποχωρίζεται τους γονείς του με ευκολία.
§ Αντιστέκεται σε μεγάλες αλλαγές της καθημερινής του
ρουτίνας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου