Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2012

Κανόνες τις βιβλιοθήκης

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς διαβάζουμε διάφορα βιβλία – παραμυθάκια στα μικρά παιδάκια , ενισχύοντας την αγάπη των παιδιών για τα βιβλία . Αυτά μπορεί να βρίσκονται ήδη στη γωνιά της βιβλιοθήκης ή να τα φέρνει η νηπιαγωγός από κάποιο άλλο ράφι βιβλιοθήκης .
Είναι πολύ σημαντικό να προσφέρουμε πολλές αναγνωστικές εμπειρίες στα νήπια , να τους διαβάζουμε σε καθημερινή βάση διάφορα κείμενα , παραμύθια , ποιήματα κλπ . Η βιβλιοθήκη είναι ένας χώρος που δίνει στα νήπια διαφορετικών κοινωνικών στρωμάτων τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τη γνώση και να γνωρίσουν το βιβλίο 
Όταν υπάρχουν ήδη κάποια βιβλία στη γωνιά της βιβλιοθήκης και κάποια παιδάκια την επισκέπτονται , αλλά χωρίς να προσέχουν ιδιαίτερα τα βιβλία μπορούμε να το συζητήσουμε στην παρεούλα . Εκεί  καλό είναι να φέρουμε και κάποια βιβλία μισοκαταστραμμένα , μουντζουρωμένα , σκισμένα κλπ , για να δώσουμε τη δυνατότητα να προβληματιστούν τα νήπια και να βγουν οι κανόνες – οδηγίες από τα ίδια .
Τα νήπια παρατηρώντας και ξεφυλλίζοντας τα βιβλία λένε ότι δεν τους αρέσει η όψη των κατεστραμμένων βιβλίων . «Πώς θα πρέπει , λοιπόν , να είναι τα βιβλία για να σας αρέσουν ; »  τα ρωτάμεΤα νήπια απαντούν :
Να μην είναι σκισμένα !


Να μην είναι γραμμένα !
Να μην είναι μουντζουρωμένα !


Να προσέχουμε πως θα κρατάμε τα βιβλία !


Να τα ξεφυλλίζουμε προσεκτικά !


Να μην τα πετάμε ή τα κλωτσάμε !



Να μην καθόμαστε πάνω σ’ αυτά !


Να τα διαβάζουμε στο τραπεζάκι δίπλα από τη βιβλιοθήκη κι όχι στο χαλί !
Να τα τακτοποιούμε στη βιβλιοθήκη !


Να μην σημειώνουμε και γράφουμε τις απαντήσεις στις εργασίες που υπάρχουν στο τέλος ορισμένων βιβλίων .
Πριν ξεκινήσουμε τη δανειστική βιβλιοθήκη στο σχολείο ( για την οργάνωση της σχολικής βιβλιοθήκης και την επιλογή των βιβλίων που θα υπάρχουν σε αυτή αποφασίζουν και τα νήπια ) , καλό θα ήταν να έχει προηγηθεί μια συγκέντρωση με τους γονείς , να μιλήσουμε για το πώς θα χρησιμοποιούμε το βιβλίο και τι μπορούν να κάνουν οι ίδιοι στο σπίτι . Τα βιβλία θα τα δανείζονται τα νήπια την Παρασκευή και θα επιστρέφονται τη Δευτέρα . Τα νήπια το Σαββατοκύριακο θα διαβάζουν το βιβλίο που δανείστηκαν μαζί με έναν ενήλικα ή ένα μεγαλύτερο αδερφάκι , που μπορεί να διαβάσει . Θα αποφεύγουν να δίνουν το βιβλίο σε μικρότερα αδερφάκια , που μπορεί να μην το προσέξουν . Το κάθε νήπιο θα είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που δανείστηκε !



Κάθε Δευτέρα τα νήπια θα επιστρέφουν το βιβλίο , θα ζωγραφίζουν κάτι που τους έκανε εντύπωση και θα μιλούν με λίγα λόγια γι’ αυτό . Στην πορεία μπορεί η νηπιαγωγός να ζητήσει από το κάθε νήπιο να αναδιηγηθεί όλη την ιστορία . Μπορούν ακόμη να διαβάσουν ένα βιβλίο από αυτά που έχουν δανειστεί .
Σε κάθε βιβλίο καλό είναι να υπάρχουν και οι οδηγίες του μικρού αναγνώστη που έχουμε προαποφασίσει μαζί  με τα νήπια .
Στη γωνιά της βιβλιοθήκης , επίσης μπορούμε να αναρτήσουμε τους κανόνες του μικρού αναγνώστη , με την προσθήκη κάποιας εικόνας γιατί τα μικρά παιδάκια δεν ξέρουν να διαβάζουν .


1 σχόλιο:

  1. Ευχαριστώ πολύ για τις εικόνες με τους κανόνες. Οργανώνω στην τάξη μου ημέρα δανειστικής βιβλιοθήκης και μου έδωσες αρκετές ιδέες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή