Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2012

Ενημέρωση γονέων


      Αγαπητοί γονείς,
    Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι από σήμερα, Παρασκευή, εγκαινιάζουμε τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης της τάξης μας.
    Τα παιδιά  θα μπορούν να δανειστούν ένα βιβλίο της αρεσκείας τους (που θα διαλέγει το καθένα μόνο του) κάθε Παρασκευή, το οποίο θα επιστρέφεται στο σχολείο τη Δευτέρα, αφού κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου θα το έχει «διαβάσει» με τη βοήθεια κάποιου ενήλικα (καλύτερα γονέα).
    Μαζί με τα βιβλία θα παίρνουν και μία σελίδα όπου τα ίδια τα παιδιά μόνα τους και όπως μπορούν θα προσπαθούν να γράψουν το όνομά τους, τον τίτλο του βιβλίου που δανείστηκαν, την ημερομηνία  αλλά και να ζωγραφίσουν ότι τους άρεσε από το βιβλίο (όπως αυτά μπορούν).
   Επιστρέφοντας στην τάξη και αφού έχουν διαβάσει τα βιβλία τους το Σαββατοκύριακο, θα προκαλείται συζήτηση για τα βιβλία που δανείστηκαν, θα περιγράφουν με απλά λόγια το περιεχόμενό τους, θα δείχνουν και θα εξηγούν τη ζωγραφιά τους, θα απαντούν σε απλές ερωτήσεις πάνω στο περιεχόμενο του βιβλίου, και κυρίως θα προκαλείται ο διάλογος και η επικοινωνία μεταξύ των παιδιών, δραστηριότητες που αποσκοπούν στην καλλιέργεια του προφορικού λόγου και της σκέψης.
Τα βιβλία θα επιστρέφονται στην ίδια καλή κατάσταση που δανείζονται. Οι γονείς θα έχουν την ευθύνη για τη διατήρηση της καλής κατάστασης των βιβλίων. Σε περιπτώσεις όπου κάποιο βιβλίο επιστραφεί σχισμένο, η Νηπιαγωγός μαζί με τα παιδιά θα το φροντίσει στο «ιατρείο των βιβλίων». Το «ιατρείο των βιβλίων» είναι μια γωνιά που λειτουργεί κοντά στη βιβλιοθήκη, και η οποία δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των βιβλίων μας. Στην ουσία πρόκειται για ένα μικρό έπιπλο το οποίο περιλαμβάνει υλικά και εργαλεία που «γιατρεύουν» τα βιβλία μας. Αυτά μπορεί να είναι, ψαλίδια, κόλλες, σελοτέϊπ, και οτιδήποτε άλλο μπορεί να επαναφέρει στην αρχική κατάσταση ένα βιβλίο.
Επίσης για αρχή οι γονείς φροντίζουν ώστε να επιστρέφονται τα βιβλία τη Δευτέρα. Έτσι κατανοούν τα παιδιά την έννοια του δανεισμού και τις ευθύνες που αυτός συνεπάγεται και μαθαίνουν να είναι καλός αναγνώστες και υπεύθυνα άτομα από τη νηπιακή ηλικία.
    Περιμένουμε την ενεργό συμμετοχή και συνεργασία σας, καθώς μέσα από τη διαδικασία αυτή τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν το βιβλίο, έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν κατάλληλα για την ηλικία τους επιλεγμένα βιβλία, αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν στην ανάγνωση αλλά και να κατακτήσουν τον γραπτό λόγο, μαθαίνουν να είναι υπεύθυνα άτομα διατηρώντας τα βιβλία τους σε άριστη κατάσταση, ανακαλύπτουν τις χαρές της ανάγνωσης ενός βιβλίου αλλά και της γνώσης που αυτό χαρίζει. Τέλος, πρόκειται για μια πολύ καλή ευκαιρία για τις οικογένειες να περάσουν λίγο ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους, κάτι που συχνά δεν είναι εφικτό λόγω των πολλών υποχρεώσεων που όλοι έχουμε σήμερα.
Με τη δική σας βοήθεια, ευχόμαστε να λειτουργήσει σωστά ο θεσμός της Δανειστικής Βιβλιοθήκης και να ικανοποιήσει παιδαγωγικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς.           
                                    
Λίγα λόγια για τους γονείς…
Η ανάγνωση ιστοριών και παραμυθιών από τους γονείς είναι μία δραστηριότητα πολύ σημαντική για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης, τα παιδιά, πέρα από τη χαρά ή το ενδιαφέρον που αναπτύσσουν για τα βιβλία, καλλιεργούν δεξιότητες άμεσα σχετιζόμενες με την ανάγνωση και τη γραφή και κατακτούν βασικές έννοιες του γραπτού λόγου.
Γι΄αυτό :
·         Φροντίζουμε στο σπίτι μας να υπάρχουν πολλά βιβλία και γραφική ύλη.
·         Φροντίζουμε ώστε τα παιδιά μας να έχουν τα δικά τους βιβλία και το δικό τους έντυπο υλικό.
·         Δημιουργούμε και προσφέρουμε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός του σπιτιού.
·         Διαβάζουμε συχνά βιβλία στα παιδιά μας και με τα παιδιά μας.
·         Συζητάμε μαζί τους οτιδήποτε σχετικό με την πλοκή της ιστορίας, τον τίτλο, τον συγγραφέα ή τον εικονογράφο του βιβλίου που διαβάζουμε.
·         Υποβάλλουμε ερωτήσεις σχετικές με την υπόθεση πριν, κατά και μετά την ανάγνωση της ιστορίας έτσι ώστε να κρατάμε το ενδιαφέρον τους, να καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη αλλά και για να διαπιστώσουμε κατά πόσο το κατανόησαν.
·         Τα ενθαρρύνουμε να μαντεύουν τη συνέχεια της πλοκής της ιστορίας.
·         Τα ενθαρρύνουμε να αναδιηγούνται την ιστορία που μόλις άκουσαν από τους ίδιους.
·         Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης , τα κρατάμε στην αγκαλιά μας και δείχνουμε με το δάκτυλο τη γραμματοσειρά που διαβάζουμε. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη φορά της γραφής: από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά.
·         Διαβάζουμε επανειλημμένα την ίδια ιστορία αν μας ζητηθεί, καθώς έτσι τα παιδιά «μαθαίνουν» την πλοκή της και σιγά-σιγά εστιάζουν την προσοχή τους στο κείμενο, με αποτέλεσμα να το απομνημονεύουν και να αρχίζουν να συμπεριφέρονται σαν έμπειροι αναγνώστες. Η επανάληψη ιστοριών και παραμυθιών είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά με την επανάληψη αρχίζουν να παρατηρούν τα γλωσσικά στοιχεία όπως γράμματα (κεφαλαία- μικρά), σημεία στίξης και ξεφεύγει από την προσοχή τους η εικόνα.
·         Καλλιεργούμε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση και διαβάζουμε και οι ίδιοι.
·         Γενικά η ανάγνωση παραμυθιών, ιστοριών, βιβλίων βοηθά τα παιδιά να αναπτυχθούν ολόπλευρα, νοητικά, γλωσσικά, ηθικά, αισθητικά, και να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη.



Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, απορία ή προβληματισμό είμαστε στη διάθεσή σας.


                                                                                Οι Νηπιαγωγοί 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου