Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2012

Τι είναι μαθησιακές δυσκολίες


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

   Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην κατάκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης , ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικής ικανότητας. Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο, αποδίδονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και μπορεί να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής .

   Προβλήματα σε συμπεριφορές αυτοελέγχου, κοινωνικής αντίληψης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης μπορεί να συνυπάρχουν με τις Μαθησιακές Δυσκολίες αλλά δεν συνιστούν από μόνα τους τέτοιες. Αν και οι Μαθησιακές Δυσκολίες μπορεί να εμφανίζονται μαζί με αισθητηριακή βλάβη, νοητική καθυστέρηση, συναισθηματική διαταραχή ή με εξωτερικές επιδράσεις όπως οι πολιτισμικές διαφορές ή η ανεπαρκής / ακατάλληλη διδασκαλία , δεν είναι το άμεσο αποτέλεσμα αυτών των καταστάσεων ή επιδράσεων.

   Όσον αφορά στη σχολική μάθηση , τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες διαφοροποιούνται σημαντικά από άτομο σε άτομο. Αφορούν ωστόσο το χειρισμό του γραπτού λόγου ( ανάγνωση, γραφή) και σε πολλές περιπτώσεις στα μαθηματικά.

   Εάν το παιδί σας παρουσιάζει κάποια από τις παρακάτω δυσκολίες → τότε θα πρέπει να αναζητήσετε τη βοήθεια των ειδικών για να διερευνηθεί η πιθανότητα να παρουσιάζει το παιδί σας Μαθησιακές Δυσκολίες.
  Ανάγνωση - αναγνωστική κατανόηση
  1.  Διαβάζει αργά / κομπιαστά / συλλαβιστά
  2.  Δυσκολεύεται στην κατανόηση του κειμένου που διαβάζει
  3.  Παραλείπει / αντικαθιστά / προσθέτει γράμματα, συλλαβές , λέξεις
  4.  Αντικαθιστά λέξεις με άλλες οπτικά παρόμοιες (π.χ. λαγουδάκια - λουλουδάκια )
  5.  Αντικαθιστά λέξεις με άλλες ίδιας ή παρόμοιας σημασίας (π.χ. άσπρος - λευκός )
  6.  χάνει τη γραμμή που διαβάζει
 Γραφή - ορθογραφία
  1.  Παραλείπει ή προσθέτει γράμματα
  2.  Αντιμεταθέτει γράμματα (πατρίδα - παρτίδα ) ή συλλαβές (έβαλα - έλαβα )
  3.  Αντιστρέφει γράμματα( 3 / ε)
  4.  Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν ακουστικά όπως β/φ, τ/π, γ/χ, θ/δ
  5.  Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν οπτικά όπως (ο/α, η/ω )
  6.  Ενώνει τις λέξεις μεταξύ τους ή αφήνει άσκοπα κενά
  7.  Δεν τηρεί τους κανόνες στίξης (π.χ. κεφαλαίο μετά από τελεία )
  8.  Κάνει λάθη ενώ γνωρίζει τους γραμματικούς κανόνες
  9.  Τα γράμματά του είναι δυσανάγνωστα
  10.  Δεν μπορεί να αντιγράψει γρήγορα και σωστά από τον πίνακα
  11.  Στην έκθεση έχει τηλεγραφικό λόγο, κακή σύνταξη, επαναλήψεις
 Μαθηματικά
  1.  Αντιστρέφει αριθμούς (π.χ. 6,9)
  2.  Δυσκολεύεται στις αριθμητικές έννοιες (π.χ. λιγότερα - περισσότερα, μικρότερος - μεγαλύτερος )
  3.  Δυσκολεύεται να κάνει πράξεις
  4.  Δε θυμάται την προπαίδεια
  5.  Ξεχνάει τα κρατούμενα
  6.  Ενώ εκτελεί μια πράξη , ξεχνάει τι πράξη κάνει
  7.  Δυσκολεύεται να λύσει προβλήματα
 Στο σχολείο...
  1.  Την ώρα του μαθήματος αφαιρείται, δεν προσέχει
  2.  Είναι ανήσυχος, δεν συγκεντρώνεται
  3.  Δε θυμάται (π.χ. ημερομηνίες - ονομασίες )
  4.  Αποφεύγει να συμμετέχει στο μάθημα
  5.  Προσπαθεί να προσελκύσει την προσοχή με αρνητικό τρόπο
 Στο σπίτι...
  1.  Αποφεύγει και παραπονιέται για το διάβασμα /το γράψιμο / τα μαθηματικά
  2.  Κουράζεται πολύ γρήγορα όταν διαβάζει / γράφει / κάνει τα μαθηματικά
  3.  Διασπάται εύκολα η προσοχή του όταν διαβάζει / γράφει / κάνει τα μαθηματικά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου